Opis produktu: Produkt turystyczny a ekonomia doświadczeń
Produkt turystyczny a ekonomia doświadczeń
Wpływ doświadczeń i emocji na kształt produktu turystycznego
Książka prezentuje zagadnienia dotyczące turystyki w nowym ujęciu nauk
ekonomicznych, akcentującym znaczenie doświadczeń i emocji ? a więc
czynników o charakterze szczególnie niematerialnym i subiektywnym ? w
procesie kształtowania popytu i podaży produktów turystycznych. Autorka
analizuje emocje i doświadczenia turystów jako istotne komponenty
produktów turystycznych, a jednocześnie determinanty popytu
turystycznego. Książka zawiera zatem charakterystykę i analizę głównych
elementów rynku (produktu i podaży oraz popytu) w nowym ujęciu, zgodnie
z którym doświadczenia turysty (obecne i oczekiwane) są interpretowane
nie tylko jako kryterium wyboru produktu turystycznego, lecz także jako
źródło tworzenia jego wartości i wyznacznik jego ceny.
Autorka stara się wykazać zwłaszcza, że:
własne pozytywne doświadczenia, wynikające z konsumpcji nabytych
towarów i usług, wpływają na decyzje o powrocie do tejże konsumpcji w
przyszłości;
doświadczenia z konsumpcji usług o wysokim nasileniu cech
niematerialnych są wartością samą w sobie i zwiększają satysfakcję
konsumenta;
im pozytywniejsze doświadczenia z konsumpcji towarów i usług, tym
większe szanse na dynamizację rozwoju danej sfery.