Prawo reklamy i promocji
Książka ta stanowi najszerszą jak dotąd na rynku polskim prezentację aspektów prawnych reklamy i promocji. Przedstawiono w niej praw ne uregulowania reklamy i przybliżono regulacje odnoszące się do programów lojalnościowych, konkursów i sprzedaży premiowej oraz z wiązanej z tym problematyki ochrony danych osobowych w działalności marketingowej. Praca omawia czyny nieuczciwej konkurencji w rekl amie oraz ocenia działania promocyjne z punktu widzenia zakazu praktyk ograniczających konkurencję. Na problematykę tej publikacji s kładają się również takie zagadnienia, jak wykorzystanie cudzego wizerunku w reklamie, wykorzystywanie cudzych znaków towarowych w r eklamie, międzynarodowe aspekty działań reklamowych i promocyjnych. Publikacja uwzględnia poglądy doktryny i w szerokim zakresie orz ecznictwo - także Europejskiego Trybunału Sprawiedliwości. Praca adresowana jest w szczególności do prawników praktyków zajmujących się problematyką reklamy w przedsiębiorstwach, agencjach re klamowych, środkach masowego przekazu. Redaktorem naukowym książki jest dr hab. Elżbieta Traple, profesor w Katedrze Prawa Cywilnego UJ w Krakowie, od wielu lat wykonująca jednocześnie praktykę adwokacką. Autorzy poszczególnych rozdziałów są prawnikami prowadzącymi zarówno działalność naukową, jak i św iadczącymi pomoc prawną w dziedzinach objętych tą publikacją. Prezentowana praca uwzględnia zatem zarówno doświadczenie naukowe, jak i problemy, z którymi zetknięto się w praktyce kancelarii prawnej.
- author: Elżbieta Traple, Joanna Adamczyk, Oko, Paweł Barta, Paweł Litwiński, Wojciech Kulis, Xawery Konarski