Opis produktu: Prawo do wizerunku i jego komercjalizacja
Prawo do wizerunku i jego komercjalizacja
Niniejsza monografia stanowi próbę całościowego omówienia zarówno problematyki wizerunku jako przedmiotu ochrony, jak i zagadnienia jego komercjalizacji. Autorka w sposób usystematyzowany przedstawiła zjawisko nabierania przez dobra osobiste wartości majątkowej, a także konsekwencje tego procesu. W związku z tym, że tradycyjnie dobra osobiste są definiowane jako niemajątkowe indywidualne warto ści związane z życiem wewnętrznym jednostki ludzkiej, konieczne było podjęcie próby redefinicji dóbr osobistych jako przedmiotu ochr ony w celu adaptacji dotychczasowych tez i mechanizmów dotyczących dóbr osobistych w klasycznym znaczeniu do ich postaci skomercjali zowanej. Aby przedstawić szersze spektrum zjawiska, analizie prawnoporównawczej poddano zarówno doktrynę, jak i orzecznictwo dotyczą ce wizerunku komercyjnego w wybranych porządkach prawnych. Pozwoliło to odwoływać się do stanowisk już wypracowanych w celu poszukiw ania odpowiedzi na pytanie o ujęcie dóbr osobistych mających wymierną wartość majątkową, ich specyfikę odróżniającą je od dóbr osobi stych ''klasycznych'', miejsce w porządku prawnym oraz ochronę.
Monografia jest adresowana do studentów, doktorantów oraz przedstawicieli doktryny prawa cywilnego. Z racji powołania oraz omówienia bogatego orzecznictwa zarówno krajowego, jak i zagranicznego pozycja ta będzie przydatna także dla osób zajmujących się problematyk ą reklamy oraz prasy.