Pozyskiwanie menedżerów do przedsiębiorstw międzynarodowych
Umiędzynarodowienie działalności przedsiębiorstw stawia przed menedżerami wiele wyzwań. Większa złożoność przeobrażeń podmiotów gosp odarczych i instytucji oraz zmiana perspektywy zarządzania z krajowej na globalną skłaniają zatem do zadania następujących pytań: Cz y kadra menedżerska jest przygotowana do odkrywania i wykorzystywania szans płynących z procesów umiędzynarodowienia gospodarki? Czy potrafi myśleć i działać według standardów rynków międzynarodowych i czy ma zdolność adaptacji do odmiennych kulturowo rozwiązań w sferze zarządzania kadrami?
Głównym celem tej publikacji jest pokazanie praktyki doboru menedżerów w firmach międzynarodowych działających w Polsce.
Szczegółowo omówiono w niej takie zagadnienia, jak:
międzynarodowy kontekst zarządzania kadrami, procedura doboru kadr, formy rekrutacji, techniki i kryteria selekcji oraz metody wprow adzenia do pracy, charakterystyka przedsiębiorstw międzynarodowych i motywy ich ekspansji na rynki zagraniczne, profil kwalifikacyjn y i typologia kadry menedżerskiej, kontekst kulturowy procesu doboru menedżerów do firm międzynarodowych, praktyczne aspekty doboru kadry menedżerskiej do firm międzynarodowych w Polsce.
Publikacja jest przeznaczona głównie dla menedżerów i praktyków zarządzania. Może okazać się użyteczna dla pracowników działów perso nalnych oraz firm doradczych, które zajmują się pozyskiwaniem menedżerów na kluczowe stanowiska.