Podstawy mikroekonomii
Podstawy mikroekonomii to podręcznik akademicki przeznaczony dla studentów, którzy stykają się z teorią ekonomii (zwłaszcza mikroeko nomii) po raz pierwszy. Autorka postawiła sobie za cel zmuszenie Czytelnika do ciągłego szukania odpowiedzi na pytanie: ''Dlaczego?''. Ekonomii nie warto, nie wolno, wręcz nie da się uczyć na pamięć. Taka wiedza nigdy nie będzie użyteczna. Jedynie rzeczywiste zrozum ienie poszczególnych tematów daje gwarancję, że Czytelnik będzie w przyszłości potrafił wykorzystać nabytą wiedzę w praktyce.
Podręcznik stanowi zbiór wykładów dotyczących wybranych zagadnień mikroekonomicznych. Podzielono go na osiemnaście rozdziałów. W roz dziale pierwszym przedstawiono podstawowe pojęcia ekonomiczne. W rozdziale drugim zawarto wprowadzenie do zagadnień związanych z dec yzjami producentów. W rozdziałach od trzeciego do dziewiątego zaprezentowano analizę mechanizmu rynkowego oraz zachowania konsumentó w. W rozdziałach od dziesiątego do piętnastego podjęto próbę wyjaśnienia zachowań producentów (sprzedawców) funkcjonujących w różnyc h warunkach rynkowych. W ostatnich trzech rozdziałach zawarto skróconą analizę rynków podstawowych czynników produkcji.
Na końcu podręcznika zostały zamieszczone ''Załączniki''. Jest to przede wszystkim zbiór przykładów powiązanych z tematyką poszczególn ych rozdziałów. Pojawiły się w nich także komentarze do różnych zagadnień oraz informacje uzupełniające wiedzę na poszczególne temat y.