Opis produktu: Podstawy handlu zagranicznego. Podręcznik, szkoły wyższe
Podstawy handlu zagranicznego. Podręcznik, szkoły wyższe
Podręcznik przygotował zespół autorski Katedry Handlu Zagranicznego i
Międzynarodowych Stosunków Ekonomicznych Wydziału Nauk Ekonomicznych i
Zarządzania Uniwersytetu Szczecińskiego.
W opracowaniu omówiono główne problemy handlu zagranicznego jako
szczegółowej dyscypliny akademickiej, a zarazem dziedziny gospodarki
narodowej. Przedstawiono najważniejsze pojęcia, kategorie i ich
klasyfikacje, sposoby organizacji działalności handlowej na rynkach
zagranicznych oraz specyfikę polskiego handlu zagranicznego, w tym nowe
rozwiązania systemowe wynikające z członkostwa Polski w Unii
Europejskiej. Omówiono wybrane makroekonomiczne aspekty handlu
zagranicznego, przedstawiono analizę rozwoju rynków formalnych z
uwzględnieniem najnowszych form ich funkcjonowania.
Książka jest przeznaczona przede wszystkim dla studentów studiów
ekonomicznych; może okazać się cennym źródłem informacji dla czytelników
(w tym praktyków gospodarczych) zainteresowanych problematyką handlu
zagranicznego.