Opis produktu: Podstawy biologii komórki. Część 1
Podstawy biologii komórki. Część 1
Tłumaczenie drugiego wydania bardzo popularnego w świecie podręcznika biologii komórki, który w niezwykle przystępny sposób przedsta wia złożoność funkcjonowania najmniejszej jednostki życia ? komórki. Znakomite wprowadzenie w skomplikowane zagadnienia budowy i fun kcjonowania komórek.
W porównaniu z pierwszym wydaniem zostało ono zaktualizowane i znacznie zmienione, dodano dwa nowe rozdziały omawiające molekularne mechanizmy podziałów komórkowych i molekularne podstawy dziedziczenia oraz ewolucję genów i genomów. Nowością jest omówienie sekwenc ji genomu człowieka, a także opisanie nowoczesnych technik i metod badawczych.
Wydanie polskie podzielone jest na 2 części.
Część 1 wprowadza w świat komórek. Pokazuje, że choć komórki wszystkich organizmów zbudowane są z takich samych elementów składowych , mogą się istotnie różnić budową i sposobem funkcjonowania, co powoduje, że obserwujemy wokół ogromną różnorodność form żywych. W c zęści tej czytelnik znajdzie wyjaśnienie przyczyn istnienia tak wielu podobnych, ale nie identycznych typów komórek. Zapozna się z c hemicznymi składnikami komórki, a w szczególności makrocząsteczkami (białkami i kwasami nukleinowymi), odgrywającymi w nich zasadnic ze funkcje. Pozna procesy przechowywania informacji genetycznej, jej kopiowania i tłumaczenia na język białek oraz zmiany w obrębie tej informacji i jej realizacji wywołane przez różne czynniki w toku ewolucji życia na Ziemi. Zaznajomi się także z metodami badania oraz modyfikacją materiału genetycznego i komórek (procesy replikacji materiału genetycznego, jego naprawy i rekombinacji, a także ekspresji genów), które stanowią podstawę najnowszych osiągnięć naukowych i możliwych zastosowań praktycznych.
Każdy z rozdziałów można traktować jako odrębną całość, ale ich kolejność wyznacza pewien logiczny ciąg poznawczy, od zjawisk zachod zących na poziomie molekularnym, poprzez poziom komórkowy, do zjawisk, które mają początek w komórkach, ale dotykają już całych orga nizmów.
W podręczniku położono akcent na przejrzystość. Tekst jest krótki, natomiast wiodącą rolę spełniają liczne wielobarwne poglądowe rys unki; niektóre zgromadzone na dwustronicowych panelach problemowych. Każdy rozdział zawiera: streszczenie, hasła kluczowe i pytania towarzyszące tekstowi, a także odpowiedzi znajdujące się na końcu książki.
? Najważniejsze terminy wyróżniono w tekście i zebrano na końcu każdego rozdziału w postaci haseł kluczowych.
? Streszczenie na końcu każdego rodziału ułatwia wychwycenie najistotniejszych informacji.
? Pytania towarzyszące tekstowi pomagają przyswoić omawiane zagadnienia.
? Odpowiedzi zamieszczone na końcu każdej części w wielu przypadkach mają charakter komentarza i pozwalają na interpretację materiał u zawartego w tekście głównym.
? Wielobarwne panele znajdujące się w każdym rozdziale, szczególnie nowy w tym wydaniu cykl Skąd to wiemy, ukazują w sposób poglądow y ogrom wysiłku badawczego k