Otoczenie kulturowe w biznesie międzynarodowym
''Marketing bez tajemnic'' to seria praktycznych poradników dających
pogłębioną znajomość poszczególnych dziedzin marketingu. Autorzy,
opierając się na rozwiązaniach sprawdzonych w praktyce, podają w każdej
książce z serii zasady postępowania przy rozwiązywaniu konkretnych
problemów dotyczących działania na rynku. Seria jest adresowana do
biznesmenów, menedżerów, kadry kierowniczej, urzędników administracji
państwowej i samorządowej, studentów wyższych uczelni wszystkich typów
oraz słuchaczy różnych kursów i szkoleń doskonalących umiejętności
kierownicze i menedżerskie.
Autorka wyjaśnia w książce, czym jest kultura narodowa, skąd biorą się
stereotypy i uprzedzenia. Wskazuje obszary biznesu międzynarodowego, na
które kultury narodowe mają największy wpływ. Prezentuje różnice
kulturowe w komunikacji werbalnej i niewerbalnej. Ukazuje znaczenie
religii, wartości oraz symboli w działalności przedsiębiorstw. Książka
zawiera liczne przykłady z praktyki różnych przedsiębiorstw
międzynarodowych.
- author: Małgorzata Bartosik-Purgat