Opis produktu: Oswajanie inności w edukacji polonistycznej
Oswajanie inności w edukacji polonistycznej
Publikacja stanowi piąty tom znanej i cenionej w środowisku naukowym i
nauczycielskim serii 'Nowoczesność i Tradycja w Edukacji
Polonistycznej' i jest plonem konferencji naukowej. Wpisuje się w
dialogiczno-kulturowy, w szczególności zaś międzykulturowy i regionalny,
nurt edukacji polonistycznej i refleksji nad nią. Na tom składa się
osiemnaście tekstów, zgrupowanych w IV częściach, od ujęć teoretycznych
(informacyjno-przeglądowych) - po praktyczne. Podejmują one różne
aspekty zagadnienia, nie ograniczając się tylko do nauczania
przedmiotowego na różnych etapach edukacyjnych, ale także obejmując
integrację międzyprzedmiotową, nauczanie biblioteczne oraz
glottodydaktykę.
Autorzy odwołują się do dokumentów edukacyjnych, tekstów literackich,
innych tekstów kultury, w tym multimediów.
Z recenzji prof. dr hab. Barbary Bogołębskiej