Opis produktu: Ortografia z wyobraźnią. Karty pracy. Klasa 2, szkoła podstawowa
Ortografia z wyobraźnią. Karty pracy. Klasa 2, szkoła podstawowa
Ortografia z wyobraźnią dla klasy II to 31 kart pracy zawirające
ćwiczenia, które pomogą zapamiętać i utrwalić pisownię wyrazów z
trudnościami ortograficznymi. Na kolejnych kartach ćwiczona jest
pisownia wyrazów z ó, u, rz, ż, ch, h i spółgłoskami miękkimi. Na
początku każdego zestawu znajdują się mapy umysłowe (mentalne), które
porządkują wiadomości, ułatwiając zapamiętanie pisowni wyrazów z dana
trudnością. Na końcu znajdują się karty z ćwiczeniami kształcącymi
pisownię wyrazów ze wszystkimi wymienionymi trudnościami, tzw. miksy.
Proponowane ćwiczenia są tak przygotowane, że uczeń nie tylko ćwiczy
pisownię wyrazów, ale także wzbogaca słownictwo doskonali umiejętności
czytania ze zrozumieniem, spostrzegania, analizowania, logicznego
myślenia. Książkę uatrakcyjniają naklejki, na których przedstawiono
m.in. podstawowe zasady pisowni polskiej. Ma to na celu przypomnienie
uczniom zasad pisowni, zanim przystąpią do wykonywania ćwiczeń. Zasób
ćwiczonego słownictwa odpowiada wymogom 'Podstawy programowej' dla
pierwszego etapu edukacyjnego zreformowanej szkoły. Z Ortografii z
wyobraźnią mogą więc korzystać wszyscy nauczyciele, niezależnie od tego,
jaki wybrali podręcznik i jaki realizują program. Wszystkie karty są
perforowane, przystosowane do wyrywania w ustalonej przez nauczyciela
kolejności. Mogą być przydatne do pracy na lekcjach podczas omawiania
poszczególnych zasad pisowni, w domu do samodzielnych ćwiczeń oraz jako
ćwiczenia sprawdzające. Karty zawierają zarówno ćwiczenia standardowe,
jak też nowatorskie. Wszystkie uwzględniają możliwości rozwojowe dziecka
dziewięcioletniego. Są tak skonstruowane, aby zaciekawić ucznia i
pobudzić jego aktywność. Zapamiętywanie wyrazów z trudnościami
ortograficznymi jest możliwe dzięki różnorodnym czynnościom, które uczeń
wykonuje (rysuje, wykleja, uzupełnia, zestawia, kojarzy wyrazy z
wymyślonymi przez siebie obrazami lub określonymi sytuacjami). Dziecko
ćwiczy więc nie tylko poprawną pisownię, ale rozwija logiczne i twórcze
myślenie oraz wyobraźnię. Zróżnicowany stopień trudności ćwiczeń
umożliwi dużej liczbie uczniów osiągnięcie sukcesu w zakresie
ortografii.