Od teorii do praktyki. Rozwój zawodowy nauczyciela
Książka Christophera Daya wychodzi naprzeciw nowym wyzwaniom i trudom pełnienia roli zawodowej przez nauczycieli we współczesnym świ ecie. Polifoniczność ponowoczesnej rzeczywistości wymaga bowiem od nauczycieli połączenia edukacji permanentnej z zaspokajaniem ocze kiwań społeczeństwa, przekazywaniem wiedzy za pomocą nowoczesnych technologii, a także dostosowaniem się do podlegającej zmianom str uktury szkoły. Autora interesuje nauczyciel jako osoba, człowiek z problemami i sukcesami osobistego życia, zmagający się z codzienn ością oraz z profesjonalnymi uwarunkowaniami roli zawodowej. Ważne jest dla niego, by nauczyciel nie tylko zarażał uczniów swoją wie dzą, ale by również sam był nieustannie uczącym się podmiotem. Ponadto Ch. Day wskazuje, jak istotne są partnerskie typy interakcji między nauczycielami, inwestowanie pracodawców w swoich pracowników czy tworzenie sieci społecznego i profesjonalnego wsparcia.