Opis produktu: Nowa Matura. Zbiór zadań. Część druga
Nowa Matura. Zbiór zadań. Część druga
Oddajemy do rąk uczniów i nauczycieli drugą część książki pt. Matematyka krok po kroku. Nowa matura. Zbiór zadań., opracowaną tak, b y ułatwić przygotowania do nowego typu egzaminu maturalnego z matematyki, który obowiązuje abiturientów od 2005 r. Proponowany zbiór zadań Nowa matura składa się z dwóch części.
Druga część zawiera zagadnienia związane z geometrią w ujęciu klasycznym i analitycznym, rachunkiem prawdopodobieństwa z elementami statystyki, analizą matematyczną. Znajduje się tu również duża liczba zadań praktycznych. Rozwiązanie problemów związanych z tą tema tyką wymaga większego wysiłku intelektualnego i pewnej dojrzałości matematycznej.
Do napisania tego zbioru zadań skłoniły autorów liczne wątpliwości uczniów, które znajdują swe odbicie w pytaniach: Jak przygotować się do nowej matury? Czy zrozumiem postawione przede mną zadania? Pracując z tą książką metodą krok po kroku, każdy uczeń może nie t ylko dobrze przygotować się do egzaminu dojrzałości, ale również zrozumieć, jakim wymaganiom musi sprostać. Dlaczego? Przede wszystk im dlatego, że autorzy starają się pomóc w zrozumieniu zarówno poszczególnych faktów matematycznych, jak również metod matematyczneg o postępowania. Pomoc ta nie ogranicza aktywności ucznia, który w każdym momencie powinien pracować ''równolegle z podręcznikiem'' nad poszukiwaniem odpowiedzi. W ten sposób współuczestniczy on w kolejnych etapach rozwiązywania zadania. Aktywność ta sprawia, że ucze ń po zapoznaniu się z treścią zadania i jego rozwiązaniem na dłużej zapamiętuje przedstawione metody matematycznych rozważań.
W zbiorze przedstawiony jest także sposób punktowania rozwiązań. Tym samym uczeń ma możliwość zapoznania się zarówno ze sposobem ocz eniania, jak też z ogólnymi wymaganiami stawianymi w przypadku różnych zagadnień. Ułatwia to zrozumienie zakresu wymagań oraz powodu je większą swobodę samodzielnego działania i bardziej świadome kierowanie włąsną pracą.
Zbiór ten zawiera zadania zarówno na poziomie podstawowym, jak też zadania na poziomie rozszerzonym.