Nauka o szkole
Prezentowana książka obejmuje zarys koncepcji scholiologii, czyli nauki o szkole. Studium składa się z dwóch części. Pierwsza obejmu je koncepcje scholiologii na tle historii szkoły i szkolnictwa oraz współczesnych teorii i zmian edukacyjnych w systemie szkolnym. W drugiej części - na podstawie dostępnych źródeł i tekstów ? przeprowadzono syntetyczną analizę wzajemnych relacji między scholiolo giią a podstawowymi dyscyplinami naukowymi związanymi ze szkołą i szkolnictwem. Ukazano istotną rolę takich dziedzin nauki, jak filo zofia, psychologia, socjologia, pedagogika łącznie
z dydaktyką i innymi subdyscyplinami (w tym mediami), nauką o organizacji, zarządzaniu i ekonomice edukacji oraz prawem szkolnym. Au tor wziął także pod uwagę architekturę i ergonomię ? dyscypliny bardzo ważne dla funkcjonowania współczesnej i przyszłej szkoły.
Publikacja powinna znaleźć zainteresowanie wśród pedagogów-praktyków oraz pedagogów-teoretyków, zajmujących się tworzeniem dalszych istotnych dla nauki o szkole tez, uogólnień i koncepcji.