Naśladownictwo opakowań produktów markowych w świetle prawa własności intelektualnej
W realiach gospodarki wolnorynkowej rola pełniona przez opakowania nie
sprowadza się już wyłącznie do zabezpieczania towarów; obecnie jest to
jeden z istotniejszych elementów działań promocyjnych, a proces ich
kreacji jest czasochłonny i kosztowny. Dlatego konkurenci rynkowi często
ulegają pokusie skorzystania z poczynionych przez rywali nakładów i
dopuszczają się naśladownictwa opakowań. Praktyki te dotykają nie tylko
przedsiębiorców, ale także konsumentów.
W prezentowanej monografii autorka podjęła się analizy skomplikowanego z
prawnego punku widzenia zjawiska naśladownictwa opakowań produktów
znanych marek w świetle prawa własności intelektualnej, rozważając
szczegółowo także wiele istotnych problemów o charakterze uniwersalnym.
W pracy wykorzystano dorobek doktryny i judykatury polskiej oraz
zagranicznej; w szerokim zakresie uwzględniono także ustawodawstwo UE
oraz orzecznictwo ETS.
- author: Katarzyna Jasińska