Opis produktu: Muzykoterapia i wizualizacja w rozwijaniu kompetencji emocjonalnych studentów pedagogiki
Muzykoterapia i wizualizacja w rozwijaniu kompetencji emocjonalnych studentów pedagogiki
Kompetencje emocjonalne, będące praktycznymi umiejętnościami wykorzystywania swojego potencjału, czyli inteligencji emocjonalnej, nie bez powodu interesują coraz większą liczbę badaczy. Stopień naszej kompetencji emocjonalnej w dużym stopniu determinuje to, jakimi ludźmi jesteśmy, jak radzimy sobie z emocjami, a także co będziemy w stanie osiągnąć w życiu. Człowiek kompetentny emocjonalnie to człowiek zdrowy psychicznie, funkcjonujący w pełni swoich możliwości. Autor dowodzi, że muzykoterapia i wizualizacja mogą okazać się skutecznym środkiem służącym rozwijaniu kompetencji emocjonalnych. Proponuje program terapii krótkoterminowej, dzięki któremu znaczne korzyści można osiągnąć już w pierwszych tygodniach pracy. Jednocześnie wskazuje na wyjątkowe znaczenie kompetencji emocjonalnych w pełnieniu roli pedagoga - wszak zadaniem nauczyciela jest nie tylko przekazywanie wiedzy, ale i kształtowanie osobowości swoich wychowanków. A może to uczynić jedynie pedagog dojrzały, kompetentny emocjonalnie.