Moje ''ja'' i szkoła integracyjna
Książka przedstawia problematykę ukrytego programu szkoły integracyjnej
z perspektywy interakcyjnej. W kontekście rozwoju i coraz większego
znaczenia szkolnictwa integracyjnego w Polsce opracowanie naświetla ten
słabo zbadany do tej pory aspekt jego funkcjonowania.
Publikacja konsekwentnie stara się powiązać problematykę ukrytego
programu szkoły z zagadnieniami psychologicznego wpływu, jaki wywiera on
na uczniów z niepełnosprawnościami oraz na ich myślenie o sobie oraz
własnej niepełnosprawności.
Wnioski i diagnoza sytuacji opierają się na bezpośrednich relacjach osób
zaangażowanych w realizację edukacji integracyjnej ? nauczycieli szkoły
integracyjnej oraz uczących się w niej niepełnosprawnych uczniów (czyli
odbiorców ukrytego programu) oraz badaniach dotyczących ich percepcji
zjawisk oraz reakcji psychologicznych. Prawdopodobnie jest to pierwsza
przeprowadzona w taki sposób ? jak najbardziej konkretny, a nie
abstrakcyjny i czysto teoretyczny - próba zbadania zjawiska ukrytego
programu w szkolnictwie integracyjnym.
- author: Andrzej Lis-Kujawski