Mity marketingowe
Dużo się zmieniło w otoczeniu marketingu. A jeśli tak, to rutyna nie ma
racji bytu. Marketing jako funkcja będzie zawsze niewykorzystanym
potencjałem, bo potrzebna jest orientacja marketingowa. Zrzucanie
marketingu na grono ludzi, które robi sobie coś tam równolegle do innych
działów, zawsze zamienia marketing w dział promocji i ewentualnie dział
badań rynkowych.
Wracamy do podstaw rozumienia marketingu. Teraz naprawdę ma on być
patrzeniem na świat, wyciąganiem wniosków i proponowaniem czegoś na
podstawie zdobytej wiedzy i prowadzonych obserwacji. ''Najpierw coś
zróbmy, a potem pchajmy z całej siły, żeby się sprzedało'' - to model
porażki. Nic ci nie da szukanie lepszych narzędzi manipulacji czy
doskonalenie metod pomiaru ROI. Ten sposób myślenia jest nieskuteczny,
bo ludzie będą uciekali do światów, które oferują im spełnianie marzeń.
Wychodząc z powyższych założeń, autor - ceniony konsultant i ekspert w
zakresie strategii marketingowej - przedstawia nowe podejście do
marketingu, rozprawiając się z pokutującymi wciąż przekonaniami na temat
jego roli oraz wielu uznanych metod i dowodząc ich szkodliwości.
- author: Jacek Pogorzelski