Między przekazem a odkryciem
W książce Autorka stara się udzielić odpowiedzi na następujące pytania:
Jak pomagać uczniowi, by nie zostawiać dziecka samemu sobie, a
jednocześnie pozwolić mu na samodzielną pracę? Jak nie pomagać za dużo,
zabierając przyjemność osobistego sukcesu? Jak wprowadzać dziecko w
świat matematyki, nie traktując jej jako zasobu wiedzy, ale przede
wszystkim jako sposobu patrzenia na świat i sposobu jej myślenia? Jak
wykorzystać jej treści i narzędzia dla wspierania rozwoju umysłowego,
społecznego i emocjonalnego u dziecka?
W publikacji część praktyczna łączy się z przestrzeganiem jawnego,
systematycznego pokazywania teoretycznych podstaw proponowanych
rozwiązań i udzielanych rad. Autorka podkreśla, że aktywność
matematyczna dziecka może i powinna być fundamentem drogi do sukcesu na
innych płaszczyznach i poziomach nauczania. Książka kierowana jest
przede wszystkim do nauczycieli, którzy chcą pomóc dziecku na początku
tej drogi.
- author: Monika Wojnarowska