Opis produktu: Matematyka, zadania tekstowe w kształceniu zintegrowanym
Matematyka, zadania tekstowe w kształceniu zintegrowanym
Zadania tekstowe są podstawą kształcenia matematycznego. Bez umiejętności rozwiązywania ich, nie można mówić o skutecznym uczeniu si ę matematyki. Dla małego dziecka zadanie tekstowe jest strukturą obcą, wymyśloną przez dorosłego. Poznanie jej wymaga przełożenia te go, co bliskie i naturalne, związane z dotychczasowymi doświadczeniami i przeżyciami na język matematyki. Często zadajemy jednak pyt anie: Dlaczego uczniowie nie potrafią rozwiązywać zadań tekstowych? Odpowiedź jest dość prosta: Bo nie nauczono ich metod rozwiązywa nia zadań, tylko rozwiązywano z nimi konkretne zadania, często tylko typowe. Krystyna Wojciechowska, matematyczka i doświadczona nau czycielka klas początkowych, chce pomóc nauczycielom i rodzicom uczniów klas najmłodszych w trudnej sztuce kształcenia umiejętności rozwiązywania zadań. i proponuje zdobywanie umiejętności podzielić na trzy etapy: Etap I. Zamiana sytuacji spotykanych w życiu na za dania tekstowe. Etap II. Rozwiązywanie, układanie i przekształcanie zadań tekstowych prostych. Etap III. Budowanie, rozwiązywanie i przekształcanie zadań tekstowych złożonych. Książka zawiera część metodyczną pokazującą, jak można krok po kroku kształtować umiejęt ność rozwiązywania zadań tekstowych. Uzupełnieniem tej części są starannie opracowane zestawy kart pracy do każdego etapu. Zastosowa nie propozycji Autorki niewątpliwie przyczyni się do zdobycia przez uczniów klas najmłodszych umiejętności rozwiązywania zadań tekst owych. Może być również wykorzystana już w przedszkolu, a także w ramach pracy zespołów wyrównawczych w klasach starszych szkoły pod stawowej. Zestawy kart pracy można kupować oddzielnie.