Opis produktu: Kształcenie zintegrowane uczniów niesłyszących w teorii i praktyce edukacyjnej
Kształcenie zintegrowane uczniów niesłyszących w teorii i praktyce edukacyjnej
Zasada integracji treści kształcenia ułatwia nie tylko zrozumienie
ustrukturowanej wiedzy i podstawowych technik pracy umysłowej, ale ma
też znaczący wpływ na kształtowanie się trwałych zainteresowań,
stanowiących źródło aktywności poznawczej dziecka. Ponadto sprzyja
wykorzystywaniu różnorodnych metod nauczania, szczególnie tych
aktywizujących, rozbudza motywację w przyswajaniu wiedzy i ćwiczy
operatywność w zastosowaniu zdobytych wiadomości i umiejętności do
rozwiązywania problemów o charakterze teoretycznym i praktycznym. Jej
wyjątkową rolę dla wszechstronnego rozwoju dziecka podkreślają nie tylko
pedagodzy, ale również psycholodzy, wyjaśniając, że czynności
integrujące przekazywaną wiedzę uwzględniają i doskonalą umiejętność
syntetycznego spojrzenia [...], ułatwiają opanowanie nowych treści,
służą operatywności zdobytej wiedzy, a także aktywizują normalny stan
czynnościowy mózgu, który ma zawsze charakter integracyjny.
(Fragment Wstępu)