Koncepcje zarządzania
Podręcznik akademicki do nowego - wprowadzonego zgodnie z wytycznymi
procesu bolońskiego - obowiązkowego przedmiotu, pt.: Koncepcje
zarządzania. Jego celem jest wyposażenie studentów w kanon
usystematyzowanej wiedzy na temat klasycznych i współczesnych koncepcji
zarządzania.
Praca składa się z dziewięciu części, w których Autorzy prezentują:
* klasyczne koncepcje zarządzania (szkoły: klasyczną, humanizacyjną i
systemową),
* neoklasyczne idee kształtowania się koncepcji zarządzania,
* uwarunkowania funkcjonowania współczesnych organizacji i wynikające z
nich paradygmaty współczesnych koncepcji zarządzania,
* koncepcje zorientowane na jakość (TQM, Six Sigma),
* ewolucyjne i radykalne podejście do zmian w organizacji (Kaizen,
Reengineering),
* koncepcje zorientowane na klienta (Marketing, CRM),
* koncepcje zorientowane na współdziałanie (Organizacja sieciowa,
Organizacja wirtualna),
* koncepcje wyszczuplania organizacji (Lean Management, Outsourcing),
* koncepcje zorientowane na wiedzę (Knowledge Management, Organizacja
ucząca się, Zarządzanie innowacjami).
Autorzy książki wskazują najważniejsze kierunki ewolucji w zakresie
koncepcji zarządzania w odniesieniu do poglądów tradycyjnych, co może
prowadzić do zachowania równowagi miedzy nowoczesnością i tradycją w
zarządzaniu oraz między zmianą i stabilnością w funkcjonowaniu
przedsiębiorstwa. Z tego powodu uważam, że recenzowany podręcznik
zasługuje na wyróżnienie.
Prof. dr hab. Kazimierz Krzakiewicz
Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
- author: Agnieszka A. Szpitter, Małgorzata Czerska