Komunikacja, edukacja, społeczeństwo
W prezentowanej książce Autorka podejmuje kwestię konstruowania codziennego dyskursu przez dzieci z głębszą niepełnosprawnością inte lektualną w potocznych rozmowach, w których komunikują się z innymi ludźmi, tworzą i interpretują otaczającą je rzeczywistość, nadaj ąc jej określone znaczenia, przy czym zarówno ich dyskurs, jak one same są w różny sposób określane i definiowane. W książce zbadano aspekt pozytywnego aspektu dyskursu dziecięcego, starając się dociec czy i jak dzieci porozumiewają się z innymi w specjalnej insty tucji edukacyjnej jaką jest przedszkole dla dzieci z upośledzeniem umysłowym. Celem pracy jest ukazanie na tle filozoficzno-socjolog icznych ujęć procesów komunikacji opisu, analizy i interpretacji różnorodnych aktów komunikacyjnych, w trakcie których dochodzi do w ymiany i interpretacji rozmaitych znaczeń i do ukształtowania społecznego, uwarunkowanego kulturowo tekstu, którego twórcami są dzie ci i ich partnerzy interakcyjni.
- author: Jolanta Rzeźnicka-Krupa