Opis produktu: Język reklamy w komunikacji medialnej
Język reklamy w komunikacji medialnej
Wszyscy jesteśmy konsumentami różnego rodzaju produktów, usług i informacji. Dlatego też czesto spotykamy sie z reklamowymi apelami, zachecającymi do zakupu. Czy nasza obecna reklama ma także siłę oddziaływani a, aby nas do czegoś zachecić? Prawdopodobnie odpowiedzi na tak postawione pytanie byłyby w znacznej mierze podzielone. Tak się dzie je, że reklama jest komunikatem, który ma nas o czymś informować w sposób sympatyczny, atrakcyjny i zrozumiały. Używa do tego jezyka mówionego. Ale też języka obrazu, muzyki, animacji itp.. W sumie taki komunikat jest złożonym tworem i ma u nas jako konsumentów wy wołać okreolone emocje, a także refleksje. Tymczasem, śledząc nasze kampanie reklamowe spotykamy się na ogół z brakiem pomysłu na pr zyciągniecie uwagi klienta. Język reklamy zamyka się w paru wymyślonych sloganach. W kilku banalnych zdaniach lub niewyszukanych sko jarzeniach. Nie ma w bieżących komunikatach odrobiny poezji, nieco bardziej wysmakowanych animacji itp.. A już na pewno brak odniesi eń do sztuki, kultury, nauki, tradycji itd.. W komunikowaniu, a zwłaszcza w komunikowaniu biznesowym, należy uwzglednić elementy nie tylko jezyka potocznego. Jest do dyspozycji, na wyciagniecie reki, jezyk literacko-artystyczny (trafne myśli poetów, ludowych twórców itp..). Istnieje ogromny potencjał jezyka religijno-mistycznego (alegorie, mity, a nawet baśnie i bajki). Jest w końcu zasób jezyka symbolicznego, który ?mówi? nam o wszystki m w jednej chwili, wykorzystując nasze wyobrażenia, archetypy, stereotypy.