Opis produktu: Język polski. Skarb w słowa zaklęty. Podręcznik do kształcenia literackiego i kulturowego. Klasa 1. Gimnazjum
Język polski. Skarb w słowa zaklęty. Podręcznik do kształcenia literackiego i kulturowego. Klasa 1. Gimnazjum
Podręcznik ten wraz z programem nauczania o takim samym tytule otwiera nowy cykl SKARB W SŁOWA ZAKLĘTY do nauczania języka polskiego w klasach 1-3 gimnazjum. Jego koncepcja programowa jest zgodna z założeniami i potrzebami współczesnego zreformowanego gimnazjum. P oza podstawowymi postulatami programu (patrz: 'Skarb w słowa zaklęty. Program nauczania języka polskiego w gimnazjum. Przewodnik nau czyciela klasy 1. Przedmiotowy system oceniania'), kształceniem literackim i kulturowym, w tym podręczniku i w całym cyklu realizowa ne są elementy edukacji filozoficznej i ścieżki śródziemnomorskiej. filozoficzna, w połączeniu z treściami polonistycznymi, ma służ yć rozbudzaniu w uczniach potrzeby twórczego myślenia, zadawania pytań na temat miejsca i roli człowieka w świecie. teksty nawiązują ce swoją problematyką do tradycji śródziemnomorskiej umożliwiają poznawanie korzeni kultury europejskiej i wskazują na uniwersalny c harakter tradycji greckiej i rzymskiej. Autorzy proponują także teksty do realizacji ścieżek: czytelniczej i medialnej oraz regional nej.ym elementem podręcznika są reprodukcje dzieł malarskich, korespondujące z tematyką tekstów literackich. Reprodukcjom towarzyszą zestawy pytań i poleceń, ułatwiające odczytywanie znaczeń dzieł plastycznych w kontekście utworów literackich. e zaproponowano zaró wno teksty, które stanowią kanon lekturowy i mają charakter obligatoryjny, jak i teksty o charakterze fakultatywnym, z których można zrezygnować lub zastąpić je innymi. jnym etapom edukacji w cyklu SKARB W SŁOWA ZAKLĘTY patronują następujące hasła: klasa 1.; 'Wier zyć', klasa 2.; 'Mieć nadzieję', klasa 3.; 'Kochać i rozumieć'. Realizujące je podręczniki dla kolejnych klas służą odkrywaniu trzec h głównych pojęć i wartości, które ukształtowały kulturę europejską: piękna, dobra i prawdy, pokazanych i rozumianych w szerokim, ta kże współczesnym kontekście. Stąd, poza poznawczymi, wysokie walory wychowawcze podręczników tego cyklu.