Opis produktu: Język polski. Kształcenie kulturowo-literackie i językowe. Podręcznik. Część 5. Klasa 3. Liceum
Język polski. Kształcenie kulturowo-literackie i językowe. Podręcznik. Część 5. Klasa 3. Liceum
Uwaga! Nowe wydanie 5 części podręcznika!
* układ podręcznika dostosowany do uwag nauczycieli
* utwory wprowadzone do podręcznika zostały ściśle związane z listą
lektur podstawy programowej
* nowe utwory (w całości lub fragmentach) wprowadzone do podręcznika
części 5:
Stefan Żeromski, Przedwiośnie ; Zofia Nałkowska, Granica ; Maria
Kuncewiczowa, Cudzoziemka; Witold Gombrowicz, Trans-Atlantyk; Jarosław
Iwaszkiewicz, Panny z Wilka; Gustaw Herling-Grudziński, Wieża; Tadeusz
Borowski, Dzień na Harmenzach; U nas w Auschwitzu ; Franz Kafka, Proces
; Albert Camus, Dżuma, Mit Syzyfa ; Tadeusz Różewicz, Zostawcie nas,
Cierń, Lament, Trawa, Bez, Wiersz ; Czesław Miłosz, Dziecię Europy, Ale
książki, Oeconomia divina ; Stanisław Grochowiak, Płonąca żyrafa ; Jacek
Dukaj, Katedra ; Wisława Szymborska, Sto pociech, Głos w sprawie
pornografii, Cebula, Życie na poczekaniu, Kot w pustym mieszkaniu ;
Zbigniew Herbert, Pan Cogito czyta gazetę, Potęga smaku, Rozmyślania
Pana Cogito o odkupieniu ; Ryszard Kapuściński, Podróże z Herodotem ;
Jorge Luis Borges, Suma, Nić fabuły ; Umberto Eco, Imię róży.
Przygotowaliśmy pięć części podręcznika do języka polskiego (po dwa do
pierwszej i drugiej klasy oraz jeden do klasy trzeciej) w liceum i
technikum, łącząc w nich zakres podstawowy i rozszerzony. Materiał
został ułożony w porządku chronologiczno-problemowym , z uwzględnieniem
kontekstu historycznoliterackiego (w tym wiadomości znanych uczniom już
z gimnazjum).
Rozdziały dotyczące kształcenia językowego i kulturowo-literackiego
funkcjonują w podręczniku obok siebie (są oznaczone innym kolorem) i
nawiązują do wiadomości znanym już uczniom z wcześniejszych zajęć. Obok
materiału literackiego i propozycji związanych z nim działań umieszczamy
wiele ćwiczeń na rozumienie czytanego tekstu (na różnych poziomach
odbioru) oraz zadania przygotowujące do pisania tekstów własnych.
Wszystkie te elementy ukierunkowują uczniów na wymagania maturalne .