Jaka może być szkoła?
Konstruktywny postmodernizm charakteryzuje się tym, że za podstawę
przyjmuje równoważność poszczególnych zjawisk, które w swej
różnorodności traktowane są jako godne uwagi w jednakowym stopniu.
Dlatego oczywiste wydaje się to, że dzieci, będąc równie ważne jak osoby
dorosłe, są od samego początku pełnowartościowymi ludźmi i niepotrzebna
jest tutaj żadna interwencja, nawet ze strony szkoły. Autor odpowiada na
pytanie, jakie konsekwencje mogą wynikać dla szkoły ze spojrzenia na
człowieka z postpedagogicznej perspektywy. Odnosząc prawa człowieka do
dzieci szkolnych, dochodzi do fascynujących odkryć związanych ze szkołą
przyszłości.
Szkole ? tu i teraz ? daje on impuls do wprowadzenia postmodernizmu w
jej codzienność. Rodzicom udziela porad opartych na wnikliwej analizie i
praktyce, aby potrafi li redukować stres związany z kontaktem ze szkołą
oraz łagodzić i leczyć cierpienia swych dzieci. Nauczycielom proponuje
nowy rodzaj samorozumienia, który pozwala zerwać więzy sztywnej roli i
pomaga w wyczerpującej pracy. Czytelnik dostrzeże tutaj siłę i odwagę
nauczyciela, które sprawiają, że klasa szkolna staje się znacznie
bardziej przyjazna dzieciom. W książce Jaka może być szkoła? dochodzi do
spotkania wizji i rzeczywistości.
- author: Hubertus von Schoenebeck