Jak utrwalić sukces
Dlaczego niektórym przedsiębiorstwom udaje się osiągnąć sukces mimo
różnych przeciwności, podczas gdy inne firmy stale zmagają się z
problemami?
Zadaniem tej książki jest dostarczenie motywacji szefom i pracownikom
firm do przeprowadzenia niezbędnych zmian w celu utrzymania lub
zwiększenia ich konkurencyjności.
Książka jest wynikiem czteroletniego projektu badawczego
przeprowadzonego przez autorów, naukowców dużym dorobkiem w dziedzinie
nauk o zarządzaniu, z udziałem ponad tysiąca organizacji z dziesięciu
krajów.
Jednym z głównych wniosków płynących z badań jest ten, że wpływ
charakterystyki rynku czy atrakcyjności sektora na wyniki firmy jest
mniejszy, niż głosi powszechna opinia. Sukces zależy w dużej mierze od
kilku właściwości samej organizacji, które pozostają w strefie
bezpośredniego wpływu najwyższego kierownictwa.
- author: Kurt Matzler, Franz Bailom, Dieter Tschemernja