Jak rozmawiać z dziecmi o seksie
Internetowe chat roomy, imprezy z nocowaniem dla chłopców i dziewcząt,
reality TV. Tematów do rozmowy jest więcej niż kiedykolwiek przedtem.
Czy żyjąc w czasach, w których kultura masowa zachęca dzieci, aby były
seksy, zanim jeszcze osiągną dojrzałość płciową, możemy wyjaśnić im
istotę seksualności w sposób, który wykształci u nich zdrowe i
odpowiednie do ich wieku zachowania?
Jak rozmawiać z dziećmi o seksie to nowatorski poradnik uczący rodziców
oraz wychowawców, jak rozmawiać z dziećmi o seksie oraz seksualności.
Powołując się na realne sytuacje, dr Sharon Maxwell pokazuje, jak
dramatycznie zmienił się sposób zdobywania przez dzieci i nastolatki
wiedzy o seksie. Autorka podpowiada, jak opiekunowie mogą przekazać
swoim dzieciom informację na temat zachowań seksualnych oraz jak tę
wiedzę modyfikować wraz z dorastaniem dziecka. Przyjmując za podstawę,
że w relacjach z drugim człowiekiem najważniejsze są miłość i bliskość,
dr Maxwell pomaga rodzicom zastanowić się, jakie wartości chcą przekazać
swoim dzieciom, oraz wskazuje konkretne sposoby dzielenia się tymi
wartościami z nastolatkami.
Jak rozmawiać z dziećmi o seksie radzi, jak:
* ustanowić rodzinne zasady bezpiecznego korzystania z internetu;
* rozmawiać o potencjale, jakim jest bycie seksy, o społecznych
konsekwencjach takiego zachowania oraz o odpowiedzialności, jaką ponosi
każdy człowiek za właściwe korzystanie z tego potencjału;
* rozmawiać o moralnych aspektach seksualności w sposób zrozumiały dla
nastolatków;
* pomóc dzieciom zrozumieć różnicę pomiędzy seksualnym pożądaniem a
miłością;
* ustalić z dziećmi zasady, które pomogą im zorientować się, kiedy
seksualne zachowanie wobec innej osoby jest w porządku, a kiedy nie
jest.
Dr Maxwell omawia zagadnienia takie jak prokreacja, atrakcyjność bycia
seksy, seksualne pożądanie, emocjonalna bliskość oraz duchowy wymiar
seksualności. Oferując innowacyjne podejście do seksualności człowieka,
książka ma wszelkie dane, aby znacząco wpłynąć na powszechną dyskusję o
wychowaniu seksualnym.