Opis produktu: Ile gramatyki? Wybieramy podręcznik do nauki języka niemieckiego - Katarzyna Malesa
Ile gramatyki? Wybieramy podręcznik do nauki języka niemieckiego - Katarzyna Malesa
Książka dotyczy miejsca i roli gramatyki w nauczaniu języków obcych ( tu: języka niemieckiego). Autorka podejmuje w niej trudne zagadnienie, które dotyczy relacji występującej pomiędzy proponowanymi w procesie dydaktycznym materiałami glottodydaktycznych i rozwijaniem autonomizacji ucznia, przy czym punkt wyjścia dla tych rozważań stanowi pomiar progresji materiału gramatycznego. Przeanalizowana tu została istotna rola nauczyciela oraz zakresy jego aktywności, które warunkują przygotowanie ucznia do samodzielnego uczenia się, co ma wpływ na relację pomiędzy nauczaniem gramatyki i rozwijaniem samodzielności uczenia się oraz związanej z tym samooceny ucznia. Porównano tu 3 podręczniki do nauki języka niemieckiego, dokonano analizy ćwiczeń w celu zbadania ich otwartości. Celem pracy było również rozpoznanie stosowanych przez uczniów gimnazjum i liceum strategii uczenia się materiału gramatycznego i dokonywanych przez nich wyborów podręcznika.