Historia. Poznajemy przeszłość do końca XVII wieku. Zakres podstawowy. Część 1. Podręcznik. Szkoła ponadgimnazjalna
Podręcznik traktuje o historii zgodnie z aktualnym, powszechnie uznanym stanem wiedzy tej dyscypliny. Do wiedzy wcześniej nabytej pr zez ucznia odwołuje się za pomocą pytań zamieszczonych - co ważne - na początku każdego z rozdziałów. Interesującym pomysłem autorów jest częste wplatanie w tekst niezbyt długich, celnie dobranych cytatów źródłowych. Każdy z nich, oprócz wyjaśnienia, skąd pochodzi , poprzedzony bywa jakimś pytaniem, zachęcającym czytelnika do samodzielnego znalezienia w źródle odpowiedzi w omawianej kwestii.Bog aty i interesujący materiał ilustracyjny jest bardzo użyteczny w dydaktyce. Składają się nań m. in. reprodukcje dzieł sztuki, fotogr afie zabytków, grafiki i rysunki. Obszerne opisy pod rycinami noszą charakter objaśniający i stawiają pytania, na które uczeń powini en odpowiedzieć w trakcie nauki. Liczne i przejrzyste mapy i zestawienia wspierają osiągnięcie założonych w programie nauczania celó w edukacyjnych.Podręcznikowi towarzyszy poradnik dla nauczyciela historii, zawierający m. in. plan dydaktyczny, konspekty lekcji, me tody i techniki nauczania historii oraz treści pomocne przy realizacji ścieżek edukacyjnych (europejskiej, regionalnej, filozoficzne j i ekologicznej).
- author: Irena Unger, Piotr Unger, Stanisław Zając, Zofia T. Kozłowska