Opis produktu: Harvard Business Review. Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw
Harvard Business Review. Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw
Współczesne przedsiębiorstwa bywają potężniejsze od niektórych państw. Są także od nich bogatsze, lepiej zarządzane i bardziej wpływ owe. To one tworzą sytuację gospodarczą, wyznaczają nowe style zachowań konkurencyjnych, a niejednokrotnie oddziałują także i na pol itykę. Jednak skoro u podstaw ich powstania leżą powiększanie zysków i gromadzenie zasobów, jaką rzeczywistość społeczną mają szansę nam wykreować?
Autorami zebranych tu artykułów są Michael E. Porter oraz C.K. Prahalad -- najlepsi światowi specjaliści w dziedzinie konkurencyjnoś ci firm oraz możliwości finansowych związanych z 'najniższą warstwą piramidy', czyli największą, ale najuboższą grupą socjoekonomicz ną. Wskazują oni współczesnym menedżerom korzyści płynące z zaangażowania w sprawy społeczne. Otwierają oczy na potencjał tkwiący w tworzeniu innowacyjnych rozwiązań i technologii w celu zaspokojenia potrzeb socjalnych. Zdradzają sposoby odnoszenia sukcesu na nowy ch rynkach dzięki marketingowi promującemu postawy obywatelskie.
Zarabianie na biednych -- kiedy ubodzy stają się klientami.
Czysta filantropia czy czysty biznes -- zarabianie dobroczynnością.
Handel tworzący dobrobyt -- globalizacja przynosząca korzyści.
Przywódcza rola przedsiębiorstw -- nowy model zachowań prospołecznych.
Zaangażowanie społeczne przewagą konkurencyjną -- Cisco Networking Academy Program.
'Harvard Business Review. Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw' to zbiór artykułów, które w wersji oryginalnej ukazały się w H arvard Business Review -- cenionym przez menedżerów, naukowców i przedsiębiorców czasopiśmie, wydawanym przez jeden z najbardziej pr estiżowych uniwersytetów na świecie. Niniejszy zbiór zawiera przełomowe koncepcje, wiodące myśli i studia przypadków autorstwa doświ adczonych ekspertów w dziedzinie zarządzania.