Fotografia komerycjna w praktyce
Techniki sprzedaży dla profesjonalistów zajmujących się fotografią
cyfrową
Witaj na drodze do sukcesu! Ta książka dostarczy ci niezbędnych
informacji na temat umiejętnego dopasowania oferowanych przez ciebie
usług do potrzeb rynku, na którym zamierzasz je sprzedawać. Dowiesz się
także, w jaki sposób prezentować się i docierać do klientów
posiadających odpowiednie środki finansowe i chętnych do skorzystania z
twojej oferty. Ponadto publikacja wyposaży cię w wiedzę dotyczącą
prowadzenia różnorodnych działań marketingowych, które pozwolą ci się
wyróżnić na tle konkurencji. Przede wszystkim jednak nauczysz się
podejmować poważne decyzje finansowe, związane z minimalizowaniem
ponoszonych kosztów i pomnażaniem zysków.
W książce zostały omówione następujące zagadnienia:
Historia fotografii komercyjnej i jej wpływ na pracę współczesnych
fotografów.
Licencje na użytkowanie zdjęć, prawa autorskie ? wszystko, co powinieneś
o nich wiedzieć, by odpowiednio wyceniać swoje usługi.
Techniki sprzedaży, metody ustalania cen i podstawowe, gwarantujące
powodzenie twojej firmy zasady kontaktów z klientami.
Aspekty prawne prowadzenia działalności w branży fotograficznej ?
począwszy od umów, poprzez zgody na publikację wizerunku, aż po kwestie
dotyczące ubezpieczeń i podatków.
Definiowanie własnych mocnych stron i obszaru zainteresowań z punktu
widzenia pracy fotografa ? określenie dziedziny specjalizacji oraz
dostosowanie do niej sprzętu i umiejętności, które umożliwią odniesienie
sukcesu.
Sprzedaż fotografii za pośrednictwem banków zdjęć i ich wpływ na
prowadzoną przez ciebie działalność.
Wskazówki dotyczące tworzenia skutecznego programu działań
marketingowych, gdyż zazwyczaj to marketing stanowi słabą stronę
funkcjonowania artystów.
Przygotowanie dobrego portfolio oraz sporządzanie przejrzystych,
odpowiednio skalkulowanych wycen i ofert, które umożliwią zdobywanie
zleceń.
Etyka zawodowa i standardy obowiązujące w branży fotografii komercyjnej.
Zakładanie i prowadzenie działalności gospodarczej ? od wybrania nazwy
firmy po ustalenie ostatecznej formy aktywności zawodowej.
Strategie finansowe zapewniające sukces ekonomiczny firmy.