Opis produktu: Foresight w zarządzaniu strategicznym. Podręcznik, szkoły wyższe
Foresight w zarządzaniu strategicznym. Podręcznik, szkoły wyższe
Foresight wciąż niedoceniany... wciąż mało znany
Przedsięwzięcia foresightowe, począwszy od lat siedemdziesiątych XX
wieku, są z powodzeniem realizowane na całym świecie, w tym również w
Polsce. Mimo to problematyka foresightu wciąż jest jeszcze w naszym
kraju mało znana i ? co za tym idzie ? niedoceniana.
Książka ta jest pierwszą polską publikacją poświęconą temu tematowi.
Zawiera syntetyczny opis procesu foresightu ? począwszy od definicji,
genezy i istoty, poprzez klasyfikację i stosowane metody, aż do
organizacji i realizacji.
Autor szczególny nacisk kładzie na wykorzystanie foresightu w
zarządzaniu strategicznym w regionach. Przedstawia charakterystykę
projektów realizowanych w krajach Unii Europejskiej. Podkreśla również
znaczenie foresightu korporacyjnego.
Książka kierowana jest zarówno do studentów, doktorantów i pracowników
naukowych uczelni wyższych na kierunkach ekonomicznych i zarządzania,
zgłębiających wiedzę o metodach badania przyszłości, zarządzaniu
strategicznym, rozwoju regionalnym czy zarządzania technologiami, jak i
do praktyków ? pracowników instytucji zajmujących się kreowaniem rozwoju
społeczno-gospodarczego regionów, organizatorów i uczestników obecnie
realizowanych i przyszłych projektów foresightowych.
Uważam podjęcie trudu napisania książki poświęconej problematyce
foresightu za niezwykle cenną inicjatywę. Szczególnie, że na polskim
rynku wydawniczym brak jest pozycji książkowych poświęconych
zagadnieniom foresightu.
Prof. zw. dr hab. Joanicjusz Nazarko,
Politechnika Białostocka, Wydział Zarządzania