Feedback czyli informacja zwrotna. Osobisty mentor
''Niczego dobrego nie można się spodziewać, gdy nie ma informacji zwrotnej.'' Steve Armstrong * Przewiduj efekty informacji zwrotnej * Stwórz w zespole atmosferę otwartości * Stosuj konstruktywną krytykę * Wsłuchaj się w informacje zwrotne płynące z otoczenia Aby Twoja organizacja ciągle ewoluowała, rozwijała się i odnosiła sukcesy, niezbędne jest podjęcie działań mających na celu korektę ewentualnych niepożądanych efektów. Również dla dobra zarządzanego przez Ciebie zespołu i każdego pracownika indywidualnie wskazane jest usunięcie problemów z bezkonfliktowym i precyzyjnym udzielaniem informacji zwrotnej. Nie jest to proste zadanie -- ludzie bardz o często odbierają je jako otwarty atak na swoją osobę i zamykają się na proponowane zmiany. Tymczasem informacja zwrotna nie jest k rytycznym monologiem, a doskonałym narzędziem umożliwiającym skuteczne zarządzanie. Trenuj swoje zdolności przywódcze i naucz się: * określać najwłaściwszy czas wkraczania do akcji, * przełamywać opór przed zmianami, * pokonywać przeszkody komunikacyjne, * udzielać precyzyjnych wskazówek. Książki z serii ''Osobisty Mentor'' są szybkimi i niezawodnymi źródłami informacji, pokazującymi, jak stawiać czoła codziennym wyzwani om zawodowym. Zawierają one wiele praktycznych wskazówek, podpowiedzi oraz przykładów pomagających Czytelnikowi zidentyfikować jego najmocniejsze strony i największe słabości. W biurze, na zebraniu czy w domu -- te niewielkie przewodniki oferują szybką i profesjon alną pomoc w rozwiązywaniu codziennych problemów. Bądź menadżerem, który potrafi: * efektywnie zmieniać zachowania zespołu * przełamywać postawę obronną własną i innych członków organizacji * radzić sobie z napiętymi sytuacjami * przekazywać informację zwrotną przełożonemu