Opis produktu: Ekonomika przedsiębiorstwa handlowego
Ekonomika przedsiębiorstwa handlowego
Kształtowanie w naszym kraju gospodarki rynkowej oraz związany z tym proces przekształceń gospodarki narodowej, jej struktur i systemu funkcjonowania przedsiębiorstw stanowi obszar dociekań zarówno teoretyków, jak i praktyków gospodarczych zajmujących się problemami ekonomicznymi. Zmienność otoczenia wymusza nie tylko nowoczesne podejście do procesów zachodzących w otoczeniu, jak również wewnątrz samego przedsiębiorstwa. Książka stanowi kompendium niezbędnej wiedzy, pozwalające lepiej zrozumieć zjawiska zachodzące w przedsiębiorstwie handlowym. Ma w pewnym sensie także charakter przewodnika, traktującego o złożonych problemach funkcjonowania przedsiębiorstwa handlowego, a jego treść podyktowana jest skutecznością prowadzenia biznesu. Autorzy skupili swoją uwagę na nie tylko na problemach poruszanych w tradycyjnych podręcznikach akademickich, ale przede wszystkim wskazali na problemy związane z efektywnością prowadzenia biznesu, rozwojem przedsiębiorstwa, oraz skutecznością procesu podejmowania decyzji i wyboru efektywnych źródeł i sposobów finansowania. Ponieważ przedsiębiorstwo funkcjonuje w otoczeniu. zwrócono szczególną uwagę czytelnika na kwestie związane z skutecznym planowaniem i zarządzaniem strategicznym, kształtowaniem relacji właścicielskich oraz możliwością uzyskania wsparcia ze strony organów władz publicznych. Całość problematyki została osadzona w specyfice funkcjonowania przedsiębiorstw handlowych.