Opis produktu: Ekonomia kultury
Ekonomia kultury
Kto powinien finansować festiwale filmowe, wystawy, przedstawienia teatralne ? państwoczy prywatne fundacje? Po co współczesnej demokracji silne media publiczne? Anowe media? Czy państwo powinno je wspierać? Co zrobić, żeby internet nie tylko dostarczałrozrywkę? Dlaczego kultura sieci przynosi zmianę cywilizacyjną? I wreszcie ? naczym polega krytyczna funkcja kultury na początku XXI wieku?Ekonomia kultury przybliża najnowsze światowe trendy w myśleniu o roli kultury. Przewodnikzawiera wybór tekstów zachodnich, definicje pojęć, omówienia teorii ?żywychklasyków? (Richarda Floridy, Chrisa Andersona), a także analizy polskich realiów i szkiceprojektów zmian. Wśród autorów są naukowcy, dziennikarze, teoretycy i twórcy: m.in.Beata Stasińska, Jacek Żakowski, Edwin Bendyk, Maciej Gdula, Maciej Nowak.