Opis produktu: Dziennikarstwo według Jana Pawła II
Dziennikarstwo według Jana Pawła II
Wśród wielu zasług Jana Pawła II jest i ta, że zniwelował on dystans między światem mediów a całym Kościołem katolickim. Bardzo lubi ł i poważnie traktował dziennikarzy oraz doceniał znaczenie środków społecznego przekazu w głoszeniu orędzia prawdy, sprawiedliwości i wolności. Nawet u schyłku życia zapraszał do Pałacu Apostolskiego przedstawiciela watykańskiego Sekretariatu Stanu, by wspólnie z nim analizować medialny rezonans swoich podróży apostolskich i wyciągać wnioski na przyszłość. Jan Paweł II uważał, że media mają do wypełnienia wielką misję w świecie, a ten, kto podejmuje w nich pracę, powinien czynić to z po wołania, w poczuciu służby dobru wspólnemu. Niniejsza publikacja to pierwsza w Polsce książka prezentująca niemal wszystkie najważniejsze wypowiedzi Jana Pawła II na temat medi ów. Przygotowali ją studenci Instytutu Dziennikarstwa UW, w ramach Laboratorium Reportażu, pod kierunkiem Marka Millera. Znajdują si ę tu wystąpienia papieskie prezentujące system wartości bliski tym wszystkim, którzy w sposób odpowiedzialny i moralny chcą wykonywa ć zawód dziennikarza. Książka jest także zaproszeniem do dyskusji na temat etosu dziennikarza, o którym w Polsce prawie się nie mówi . Grzegorz Polak