Opis produktu: Dynamika pneumatycznego koła jezdnego. Podręcznik, szkoły wyższe
Dynamika pneumatycznego koła jezdnego. Podręcznik, szkoły wyższe
W książce przedstawiono budowę i właściwości pneumatycznego koła
jezdnego. Omówiono charakterystyki ogumienia w różnych stanach
statycznych i dynamicznych obciążeń z uwzględnieniem stanu nawierzchni.
Zamieszczono opisy nowoczesnych modeli tarcia, poczynając od modelu
Coulomba, na którym oparto część modeli złożonych, a skończywszy na
modelu Maxwella. Zaprezentowano także znane modele tarcia
(przyczepności) ogumienia samochodowego (LuGre, Wiegnera/Uffelmanna,
Pacejki i model z relaksacją sił przyczepności). Omówiono różne modele
struktury ogumienia, m.in. płaski model analityczny, przestrzenny model
wieloelementowy, model powłokowy i model FE. W książce znajduje się
także opis autorskiego modelu tarcia EXP koła jezdnego napędzanego,
opracowanego na podstawie badań doświadczalnych.
Bardzo ciekawa jest ta część pracy, gdzie przeprowadzono analizę
dynamiki ruchu pojazdów wyczynowych typu Top Fuel Dragster, a także
przedstawiono teorię elastycznego koła jezdnego (pędu bieżnika)
opracowaną przez Halluma, umożliwiającą zinterpretowanie zjawisk
dynamicznych towarzyszących ruszaniu. Na zakończenie opisano historię
koła jezdnego.
Książka jest adresowana do studentów i pracowników naukowych zajmujący
się zagadnieniami mechaniki pojazdu kołowego, a także pracowników
przemysłu motoryzacyjnego.