Cykl popularności
W książce Cykl popularności Jackie Fenn i Mark Raskino opisują proces
przyswajania przez rynek nowych rozwiązań. Znajomość tego procesu
pozwala studzić przesadne oczekiwania wobec innowacji, a dzięki temu
przewidywać prawdopodobne skutki ich wprowadzenia. Cykl popularności to
zatem nie tylko abstrakcyjne pojęcie, lecz także narzędzie przydatne dla
tych, którzy muszą decydować, czy i kiedy wykorzystać nowy produkt,
technologie, proces, praktykę lub pomysł.
W pierwszej części autorzy opisują etapy cyklu popularności oraz
związane z nimi pułapki i okazje,
W części drugiej omawiają program przyswajania innowacji STREET, który
pomaga menedżerom podejmować racjonalne decyzje dotyczące wprowadzania
nowych rozwiązań i oceniać ich przyszłe znaczenie.
Książka zawiera wiele przykładów wprowadzania nowych technologii (między
innymi opisane zostało zjawisko ?bańki internatowej''), a także mnóstwo
praktycznych wskazówek. Zarówno historie porażek i sukcesów różnych
firm, jak i narzędzia proponowane przez autorów sprawiają, że Cykl
popularności stanowi cenną pomoc dla menedżerów odpowiedzialnych za
innowacje.
- author: Jackie Fenn, Mark Raskino