Opis produktu: Cyberkultura
Cyberkultura
Książka Piotra Zawojskiego to znacząca i ważna pozycja w dorobku
polskiego medioznawstwa i kulturoznawstwa. zaliczana będzie do kanonu
polskich prac z zakresu badań nad cyberkulturą i kulturą wizualną. Autor
od wielu lat podejmujE tę tematykę w licznych artykułach, jednak książka
ta w sposób o wiele szerszy prezentuje czytelnikom kluczowe kwestie
cyberkultury na szerokim tle współczesnych sporów metodologicznych
dotyczących konstruowania i definiowania podstawowych kategorii
współczesnej kultury audiowizualnej. Zasadnicza teza Autora jest
klarowna i została zasygnalizowana w tytule: przemian współczesnej
kultury wizualnej nie można zrozumieć bez rozpatrzenia splotu
skomplikowanych zależności, jakie istnieją między sferami technologii,
nauki i sztuki. Pozycja ta z pewnością spotka się z odzewem nie tylko w
środowisku akademickim, ale również wśród szerokiego grona czytelników
zainteresowanych problematyką współczesnej kultury audiowizualnej, na
pewno będzie również pełnić rolę podręcznika akademickiego na studiach
kulturoznawczych, medioznawczych i w uczelniach artystycznych.