Biznes w przestrzeni etycznej
Dostęp do kurczących się zasobów naturalnych, coraz trudniejsze zdobywanie klientów - budują złudne przekonanie, że siłami napędowym i historii we współczesnym świecie jest polityka i ekonomia. I tu historia zdaje się zataczać ''złośliwe'' koło - zdobywanie przestrz eni życiowej w gospodarkach ekstensywnych drogą podbojów i grabieży zastępowane jest bardziej subtelnymi metodami budowania sieci za leżności słabszych od silniejszych, a używane tu demagogiczne uzasadnienia są jedynie pędem wyrastającym z korzenia zasadzonego już przez starożytnych sofistów, którzy za dobrze pojętą sztukę uważali umiejętność przekonywania w dyskusji, pozwalającą uznać za cnot ę nawet niemoralne czyny. Książka przeznaczona jest przede wszystkim dla studiujących problemy współczesnego biznesu: studentów, na ukowców, przywódców i zarządzających działaniami zespołowymi. Skłania, jeśli nie do zwolnienia wirującej beczki biznesu to przynajmn iej do wywiercenia w niej otworów pozwalających na refleksyjny ogląd współczesnego otoczenia. Lektura książki rodzi nurtujące, najpi erw najbardziej wrażliwych, a w końcu wszystkich ludzi, pytanie: czy etyczne postępowanie w biznesie to dobry biznes?