Audyt strategiczny
'Jeśli nie wiesz, gdzie byłeś, to trudno jest powiedzieć, gdzie
jesteś... Jeśli nie wiesz, gdzie jesteś, jak możesz decydować o tym,
gdzie chcesz być... Jeśli nie wiesz, gdzie dążysz, żadna droga Cię tam
nie zawiedzie... Zawsze jest bowiem dobry czas, by zrobić przerwę i
oszacować, jak daleko już doszliśmy i na czym powinniśmy skupić nasza
uwagę w przyszłości'.
Zatem, czym jest owa droga dla firmy? Kiedy przedsiębiorstwo powinno się
zatrzymać, by oszacować swoja pozycję? W jaki sposób najlepiej
zweryfikować zajmowane miejsce na rynku? Co należy zrobić, by je
polepszyć?
Odpowiedzi na te pytania oraz wiele innych dostarcza niniejsza książka.
Stanowi ona bowiem swoisty przewodnik po audycie strategicznym, będący
kompleksowa weryfikacją systemu zarządzania strategicznego w
przedsiębiorstwie. To badanie obejmuje diagnozę strategiczną, jak
również jest uzupełnione poprzez metadiagnozę systemu podejmowania
decyzji strategicznych, począwszy od elementarnych kwestii dotyczących
racjonalności oceny pozycji konkurencyjnej, a skończywszy na kadrze
kierowniczej, której decyzje znajdują swoje przełożenie w specyficznej i
unikalnej ścieżce rozwoju obranej przez podmiot.
- author: Magdalena Wereda, Krzysztof Opolski, Krzysztof Waśniewski